onsdag 24 december 2014

Julafton .....

Oj, klockan har redan sprungit över till JULAFTON!
Hur tidigt jag än är ute med alla förberedelser blir det sent så här kvällen innan ....
Eftersom jag var så gott som klar med allt ;) ;)  .... unnade vi oss en härlig sovmorgon imorse.
Lite småpyssel och en gofika med en kär vän  blev det på fm.
En sväng till stallet, mockade o fixade o så klart gick jag ut i hagen o pussade på min underbara prins där <3
Eftersom jag önskat mig en vit jul ...
 så är jag sååå  glad åt den lilla snö vi har, så ljust det känns o idag var det ju underbart ute!!!
När mörkret föll åkte jag till kyrkan, tände ljus och la små buketter till dem som fattas oss nu ...
Vemodigt och sorgset i mitt hjärta, första julen utan min mamma ... man blir aldrig för gammal för att vilja ha en mamma <3  En lugn stund i ensamhet med eftertanke <3

Ikväll har jag bara njutit av nuet ... älskar att få "riktiga julkort" och jag har suttit och läst och tittat på de underbara motiven och hälsningarna  på dem vi fått
Många är det och de hänger där i sina nypor så jag kan njuta av dem!
Massor av ljus har jag tänt, julmusik spelas än, kakelugnen värmer och det känns så rofyllt här hemma
Myst i soffhörnet med ett glas bubbel, provsmakat julgodiset och zappat mellan trav och uppesittarkväll.
Nu har jag kikat runt bland en massa goa bloggar ... o ätit ännu mer godis ;) ;)
Dags att gå i säng även om jag fortfarande njuter av ljusen, musiken och nuet ...
När jag vaknar är det Julafton på riktigt :) :) :)
Kram o god natt och
 så önskar jag Er alla en riktigt Fröjdefull Jul!
Ewa 

Inga kommentarer: