tisdag 15 december 2009

Oj, vilken vinter vi fick!!





Hejsan,
ja nu har vi fått snö, det var MYCKET snö när vi vaknade imorse!!!
Vi är lediga i 2 dagar och skulle åka till Nora och hälsa på min älskade faster...men vädret rår vi inte över, det blev att stanna hemma(i detta trafikkaos det blev i våra trakter)...inget ont utan det har nåt gott med sig...vi har skottat snö(massor!!)städat tvättstugan, bakat pepparkakor och gjort julköttbullar, så har jag hunnit sy lite med och julpysslat lite...så skönt att vara lediga ihop, B och jag och få fixa såå mycket ihop!!
Nu kan vi så fort vädret tillåter åka till Nora, denna lilla gulliga stad...kyrkan som ståtar vid torget, Nora Diversehandel och fler små mysiga butiker...Alvas rum, Två små gummor....Tror inte Noraglass har öppet men har dom det så är jag en given kund, haha!!
O att komma till faster och se hennes julpyntade hus är för mej en upplevelse...hon är lika förtjust i änglar som mej och jag vet att de finns där nu i dessa adventstider...så älskar jag att sitta vid hennes köksbord, höra ljudet från vedspisen, äta hennes goda gryta och dela "en flaska rött" och prata halva natten...jag är så rik som har henne,min lilla faster Ingegerd, +80, men det kan ingen tro, har vi tur dyker kusinen med sin man upp och då blir det sent...sent, men kul har vi och jag är såå glad för de stunder vi har tillsammans.
Nu är det dags för sängen, imorgon tar vi en tur till stan och fixar de sista paketen....på kvällen har jag Kuriosaverkstan öppen, alltid lika kul!!
Ha det gott
Kram
Ewa

1 kommentar:

hemma hos lilla mej sa...

Vad snö det har kommit.Ja det var bra att du stannade hemma.Klokt val.mysigt att ha en så go faster.Ja det inte bara jag märker jag som älskaränglar.Ja det är något visst med dom.Ha en härlig onsdag vännen stor kramiz Rita.♥