onsdag 20 januari 2010

En liten fika kan va Guld värd...


Hejsan,
denna helgen har haft allt....både underbara stunder och hemska stunder...
I fredags åkte vi till min kära Faster,på kvällen hade vi sååå mysigt, Let´s dance, ost o kex och lite rödvin o så massor av prat och skratt förstås...sent blev de..!
I lördags tog B o jag en tur till Nora, min lilla favoritstad!!
Ett besök på Nora Diversehandel(stor påse med mej ut, hihi!!), fika på stans kondis o så inköp av blommor inför kvällen.
En otroligt rolig fest blev det på lördagkväll(kusin o hennes man fyller 60 båda 2 i denna månad), många kära återseenden av "gamla vänner", go mat, roliga tal och mycke dans och mycke skratt om gamla minnen...ännu senare i säng denna kväll...
Efter en god lunch hos faster(rotmos och fläsklägg, hon vet vad vi gillar men inte tar oss tid o laga..)for vi hem igen.
Sent på kvällen får jag telefon från stallet, min häst har blivit "lite illa biten"...(det går 11 glada grabbar i en stor hage o de börjar redan få vårkänslor), det var bara o fara iväg till honom...oh fy va ledsen jag blev, många fula bitsår på ena sidan hade han, men pigg o glad ändå!!
Tvättade många sår, tempade o hade kontakt med veterinären(vi beslutade att hon kunde komma på morgonen)...den natten blev det inte mycke sömn!!
Veterinären kom på morgonen o undersökte noga alla skavanker...stelkrampspruta,pencillinsalva mm, så nu går han i en liten hage med bara 1 kompis resten av veckan och jag tempar, smörjer och pysslar om honom flera gånger om dagen men allt ser ut o läka bra som tur är...och pigg är han när vi går våra promenader!!
Idag kom en kär vän på fika, så skönt att ha någon att ta en vardagfika med när jag är ledig...känner mig såå rik när jag tänker på mina kära!
Nu ska jag hoppa i säng, imorgon bär det av till Formex(handlar inget men får massor av inspiration...)
Kram o gonatt
Ewa

2 kommentarer:

Ett Vitare Hem sa...

Åh hoppas lilla hästens sår snabbt läker ihop, så trist när det händer. Kul att du gillar madonnorna och hoppas de sista också hittat fram ;o)
Ha en fin helg!
Kramis/LenaS

Lisas torp sa...

Oj, sicket elände med hästen! Hoppas att han piggar på sej!

TACK för din jättegulliga kommentar hos mej, så glad jag blev!
Kram
Lisa