torsdag 8 juli 2010

En plats i skuggan och lite blommor





Hej,
det underbara sommarvädret består och låter oss njuta av sommaren!
I måndags tog Ulrika och jag en tur till Madame Nyberg i Valbo, fick en mysig fikastund med AnnaLena och så handlade vi lite förstås...bl a nya boken och senaste nr av JDL, så nu har jag lite att bläddra sakta i...
I tisdags var vi till stan, B till plastikkirurgen för koll efter operationen(allt va bra, härligt) och jag till sjukgymnasten. Kändes som ett hopp tändes för mej, hon var sååå "bra", lätt att prata med och så gjorde vi lite små övningar som ska kunna hjälpa mej, ja dom är riktigt små men det är där jag måste börja...så nu har jag hemläxa på dem och jag lovar jag gör dem, säkert fler gånger per dag än som behövs men jag blir ivrig!!
Vi avslutade stadsbesöket med att gå ut och äta på en mysig uterestaurang tillsammans med goa vänner innan vi for hemåt, jättegod mat och supertrevligt sällskap, kan de bli bättre?
Igår var goa Adam här och satte upp nya taket på balkongen, blev kanon!!Tack goa Adam för hjälpen! Så grillade vi och satt ute och njöt av sommarkvällen, så kul när vi kan va tillsammans.
Idag har jag "bara varit", en stund i solen, en stund i skuggan....
Går runt och njuter av lite av våra blommor gör jag me, tyvärr har pionerna redan blommat över men det finns andra sötingar att njuta av!
Ha en fin kväll
Kram
Ewa

3 kommentarer:

Birgitta sa...

Vad härligt att kunna gå omkring och bara njuta av alla fina blommor i sommarvärmen.
Ha det gott.
Kram Birgitta

Ett Vitare Hem sa...

Hoppas du får bli bättre nu och det låter som om ni hade en härlig dag i måndags du och mannen!
Ha en riktigt härlig helg!
Kramis/LenaS

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

Vilka vackra blommor!