tisdag 23 april 2013

Årets första åska...Aprilväder ;)

Efter att ha "slumrat" på bussen hem från stan idag var jag full av energi när jag kom hem...
Bästa B hade fixat stallet o ridit vår Mjölnir så kvällen va liksom ledig!
Det fick bli en härlig kvällspromenad, solen sken o temperaturen helt okej!
När vi kommit halvvägs blev det plötsligt alldeles svart på himlen och "blixt o dunder"...
o så kom det en rejäl regnskvätt på oss! Lika fort som det dök upp försvann det igen........
Det kallas aprilväder eller???
Massor av tuvor med söta blåsippor finns det här nu..."ja de niger och säger att nu är det vår" !
När vi kom hem körde jag ett extrapass "handträning" innan vi åt en sallad
( jag var nästan mätt än efter jobbets goda lunch idag).
Nu har jag plockat fram lite somrigare kläder som får vakna till i tvättmaskinen...
jag hoppas ju värmen kommer snart....!
En stund i soffhörnet o lite TV tittande får det bli innan John Blund kommer....
Kram från
Ewa

1 kommentar:

Neta sa...

Här märkte vi inte av nån åska men en rejäl hagelstorm fick vi i ca 10 min sen sken solen igen. Har fått lite friare utsikt över sjön p.g.a. träd som tagits ner på andra sidan vägen så nu spanar vi efter islossning men än är det inget vatten som rör sig. Blåser upp nu så hoppas den går snart.