söndag 5 december 2010

Riktig vinter...





Hej, här "duggar" inte inläggen tätt just nu men lite då och då blir det nåt....
Vilken vinter vi har, massor av snö och kallt och bara sååå vackert ute!
Är så glad att jag kan hjälpa de små fåglarna med mat i fågelhuset varje dag och det är sååå mycke fåglar...när de inte mumsar och äter sitter de högt upp i våra träd o njuter av solen!
Mina onda händer har fått så sköna och vackra "värmare" i ull av goa Eva, tack snälla du ska veta att de värmer gott!
Här hemma adventpysslar jag lite då o då när jag känner att det funkar, det viktigaste för mej är alla ljusen som lyser på kvällen och doften av hyacinter och gran.
Pepparkakor bakade Emma o B en kväll men det blir nog en omgång till...de va väldigt goda, hihi!
Försöker kika in till Wilma så ofta jag kan, tur att vi har hästen väldigt nära där de bor...såå mysigt att få "snosa" på lilltjejen!
Ja hästarna har det mysigt i snön me...oj va de kan busa i hagen , härligt! Har ridit lite me o det är som ett sagolandskap man ser från hästryggen!
Nu ska jag fika och se på Så mycke bättre från igår(då hade vi lite vänner här och då blev det god mat och ett roligt spel)
Ha det gott
Kram
Ewa

1 kommentar:

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilka härliga bilder!!
Ha en fin kväll!
Kram/LenaS