söndag 25 maj 2014

Hon "fattas oss" idag, lilla mamma

Hej,
hoppas ni haft en härlig helg!
Det har vi, hela dagen igår jobbade vi på hästtävling och hade så kul bästa B och jag!
Solen strålade hela dagen så det var skönt att ha lite skugga i vårt domarbås, här är mina trevliga arbetskollegor i "vårt bås"
Kvällen tillbringade vi på balkongen med lite gott att äta och dricka, lagom sega efter en lång o rolig dag!
Idag tog vi det lugnt på fm, slappade på altanen i solen!
På eftermiddagen firades bästa B´s mamma, allas vår "farmor" eller "diditt" som Wilma säger och jag med supergott o mysigt fika!
En underbar tavla fick jag och en söt blomma, Tack mina älskade <3
Sen tog vi en tur till kyrkogården, liljekonvaljbuketter till våra saknade där.
Avslutade söndagen med en härlig ridtur på mysiga vägar,
 Ja en härlig dag har det varit men det känns ändå vemodigt och tomt .............
Det är för mig den första Morsdag jag inte får ringa min lilla mamma och gratulera, inte skicka paket och blommor ( mamma älskade att få paket!!!)
Men doftande syrener vid den sista bilden av mamma har jag och liljekonvaljer på minneslunden har jag lagt ... men en sån här dag känns det extramycket att "hon fattas oss" <3

Tacksam för att hon funnits så länge för oss är jag
och tacksam för den härliga familj jag har runt mig
innan jag lägger mig gör jag som lilla Wilma
ställer mig vid fönstret och vinkar till "mommo Geta" som
sitter på månen och vinkar till oss  <3
Kram o gonatt
Ewa

Inga kommentarer: