söndag 2 november 2014

Ägg från våra hönor

Hej,
i våras när våra gulliga "stallvärdar" fick kycklingar hade ju vår lilla Wilma och jag förmånen att vara med när några kläcktes
Wilma fick välja en som skulle vara hennes och det blev en vit Embla ... det var väldigt noga med namnet ;) ;)
Och jag valde en liten svart som jag döpte till Greta .....
Så har Wilma följt dem, pysslat med dem o matat dem när hon haft tillfälle, jag är ju i stallet nästan varje dag så jag har också pysslat med dem.
Stora och fina hönor har de nu blivit och går i hönsgården och "pickar" ...
O så har de börjat värpa ägg ... Wilma tycker det är spännande att gå i hönshuset och leta ägg!
O ägg blir det ....
Små ägg än så länge ...
 
Lite speciell känsla första gången vi stekte äggen
vilken härlig färg på gulan
 
O sååå goda!!!
Gissa om Wilma o jag är glada för "våra hönor"
Kram från
Ewa

Inga kommentarer: