lördag 1 november 2014

Oktobers sista dag

Oj vilken dag det blev ........
Vaknade till en frostig men solig morgon
Efter mysfrukost med bästa B o "morgonfix" bar det av till Akademiska,
hade tid hos handkirurgen på fm.
Där fick jag träffa en helt otroligt engagerad läkare,
hon undersökte min vänster hand noga och så skickade hon mig till röntgen.
Efter lite väntetid där så tog de plåtar på handen, tillbaka till läkaren som kollade plåtarna ....
lite dialog och så beslutade vi att spruta några leder ......
Dessa leder är små så det känns .... men vet ju att det blir bättre!
Så bar det av till arbetsterapeuten som fixade nytt avlastningsskydd :)
Måste säga att en del läkare är effektiva !!! O lyhörda :)
På vägen tillbaka till bilen passerade jag "Studenternas" o va tvungen att försöka ta en bild,
inte sååå lätt med ena handen totalbedövad...
Helt plötsligt fick jag "vinterkänsla" :)
Snö, is o massor av glada barn!!!
Hann precis med en "snabblunch" med en go vän innan plikten kallade!
Tack vännen för godaste currydoftande kycklingrytan :)
Tack vare gullig arbetskompis funkade det att jobba ikväll ...
kände att bedövningen började släppa ....
men tog mig hem efter jobbpasset :)
Försökt fokusera på nåt positivt, ingen idé att försöka sova än .....
Tröstat mig med nyaste numret av Islandshästen o en skål med "Kina"
vid köksbordet ....
Nu är flera vetekuddar "heta" o jag ska försöka sova ...
Är ju en ny dag o en ny månad imorgon ;) ;)
Kram o gonatt
Ewa
 
 
 

Inga kommentarer: