måndag 28 september 2009

nu känns det att det är höst..



Imorse kändes det att hösten är här när jag tog min morgonpromenad, bara 4 grader när jag gick iväg och dimmigt, men efter en stund tog solen över och det blev så härlig hög luft! Känner mig så priviligerad som kan unna mig den promenaden på morgonen(då jag börjar jobba senare än de flesta)får energi och inspiration som laddar för resten av dagen!!
Idag har sotaren vart på besök, känns bra att veta att det bara är att elda i kakelugn och vedspis nu när det blir lite kyligare...
Njuter varje kväll då vi får tända ljus, jag njuter verkligen av levande ljus, både inne och ute...
Ikväll blev det mörkt tidigt, det regnade och var så mulet och grått, blåste gjorde det med men kompis Karin och jag red till det var "bäcksvart"..hästarna blir lite extra "tittiga" och lite uppspelta men mysigt är det! Min Mjölnir och stallkatten Findus är såna kompisar, underbart att se hur de kommunicerar...
Imorgon är vi lediga, härligt! Ska åka och hämta en soffa vi köpt till verkstan och så hoppas jag vi hinner få undan trädgårdsmöblerna, pelargonerna åkte ner i källaren idag när jag väntade på sotarn, längtar efter att få göra "höst" i urnor och amplar nu även om mycke blommar fint än..
Kram och Gonatt på Er
Ewa

Inga kommentarer: