torsdag 9 december 2010

En dag i Stockholm





Hej,
igår tog min B och jag tåget till Stockholm för att få ännu mer julstämning, ingen lång lista på vad som ska handlas...nej bara gå och njuta och få inspiration och äta gott.
Vet ju att jag iallafall har påsar med mej hem, hihi!!
Vi började med Gamla stan, det är ju så mysigt på de trånga gatorna och på Stortorget är det Julmarknad, inte så mycke folk men mysigt ändå och jag kan "bara titta på de gamla fina husen" och undra lite över deras historia...
En god lunch blev det på en liten italiensk restaurang, muuuums!
NK´s julskyltning missar vi inte, den va lika fin som vanligt med influenser från alla delar av världen.
Besök i lite mysiga butiker blev det ju me, Ambiance, Årstiden och några till och visst blev det påsar...
Avslutar oftast vid Hötorget, i saluhallen inköptes gott kaffe med olika smaksättningar, gott the och lite annat att stoppa i munnen.. och det sista vi gör är att köpa blommor, att ha bästa B med sig precis när de ska slå ihop för dagen är bra...han är "duktig på att pruta"....många snittamaryllisar blev det och rosor och vita tulpaner förstås, en stor lååång låda packades det in i(för att klara kylan)..

Sen var det ju "bara" hemresan kvar, den med SJ ni vet...haha! Jodå tåget inställt...okej då tar vi nästa( om 45 min), varpå vi missar bussen sista biten hemåt och då fick vi snällt vänta på nästa buss i Uppsala nästan en timme..men men vi hade ingen brådska...men jag förstår dem som pendlar varje dag.....
En väldigt mysig dag hade vi ändå, känns som batterierna blev laddade....
Några bilder tog jag söta granbockar på Hötorget, gågatans julbelysning och lite från Gamla stan

Kram o ha det gott
Ewa

1 kommentar:

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilken mysig utflykt!!
Ha en finfin kväll!
Kram/Lena