fredag 25 mars 2011

Antik och Kuriosamässan



Gokväll, två gånger om året har vännen Eva och jag som "tradition" att tillsammans åka och gå på Antik o Kuriosamässan och idag har vi gjort det igen....lagom trött i fötter o ben är jag nu!!
Men oj va kul vi har dessa dagar....på resan till o från blir det mycke hästprat!!! Inne på mässan "har vi vår stig"(blir liksom alltid att vi ska gå motsols...)ibland hittar någon nånting som den genast slår till på och annars noterar vi vart vi måste tillbaka till nästa varv(vi går runt flera varv...)ibland finns det kvar o ibland är "saken" borta....idag gjorde Eva bästa fynden..snart påsk och Eva köpte bl a en ljuvlig "pjäs", ett fint ställ med äggkoppar och skedar därtill, ett riktigt kap tycker jag!!! Jag hade bara en(!!!!!) påse med mej ut,i den var det underbara lakan, med monogram av finaste sort! Det är bara så att ibland finner man mycke o ibland lite men roligt har vi alltid!!! Tyvärr låg kameran kvar hemma....:(
Längtat så efter liten Wilma som jag inte träffat på en hel vecka så när vi kom hem i em tog jag en tur och hälsade på "lillhjärtat mitt" en liten stund. Sååå ljuvligt go!!!
Ikväll har bästa B och jag ätit "loaded potatoes" på vårt vis och tagit ett glas rött, kikat på Tv och myst i skenet av många levande ljus, bl a ett nytt doftljus från Yankee Candle.....Fluffy towels, doftar ljuvligt!
Men nu är det gonatt för lilla mej
Önskar er en härligt mysig helg
Kram
Ewa

Inga kommentarer: