lördag 26 mars 2011

"Den kakan blev platt som..."


Hej, skriver några rader medan vår andra kaka är i ugnen....har ett gammalt kalasbra recept på en chokladkaka som jag aldrig misslyckas med....ikväll hjälpte bästa B mej att baka en sån, kändes så fin o färdig när vi tog ut den...:)
Oh va vi skrattade när den bara bredde ut sig som en pannkaka! Så då tog vi fram ett annat recept o nu gräddas nästa kaka, haha! Vi brukar ju alltid ha hembakat till kaffet på Kuriosaverkstan på söndagar och nu är det bara o hålla tummarna att denna blir bättre!!
Annars har den här lördagen bara "rullat på", en skön morgonpromenad och långfrukost med ägg och bacon blev starten sen har B jobbat mellan 12 o 18. Jag hade tur och fick hjälp i stallet så Ulli och jag tog en skön skrittur på 2 pigga grabbar(som mycke hellre hade velat visa hur fort de kan springa...). Att bara få sitta på hästryggen en stund gör att jag glömmer mina händer för ett tag :)
Ett par timmars jobb har jag klarat me, var ganska lugnt sista timmarna så det gick ganska bra med händerna!!
Ikväll blev det kyckling och rostade grönsaker o lite aioli till middag, muuums!
Nu ska vi ställa fram klockorna och så tror jag att det blir tidigt isäng för mej, känner mej trött och så blir det ju en timme "kortare natt"....
Kram o gonatt från "bagarna"

Inga kommentarer: