tisdag 18 oktober 2011

Njuta såååå länge det går




Hej, idag är det riktigt bushöstväder här....så jag håller mej inne mest hela dagen.Eldar i vedspis o kakelugn och går o småpysslar lite, doften från Yankee Candles "fluffy towels" sprider sig härligt i huset.
En sväng ut har jag varit, vännen Ulrika fyller år idag, Grattis igen!!! så en mysig fika blev det hos henne!
Min stamros (från Lidl) har flyttat in, den får lysa upp i matrummet så länge den blommar o trivs, ska prova att övervintra den med pelargonerna i källarn sen.
Novemberkaktusen som alltid står på balkongen hela sommaren(har gjort så i många,många år)flyttade in för ett par veckor sen o vips nu är den full i knopp...
Till kvällen ska jag dra på mej "regnstället" och åka till stallet o pyssla lite med vad jag kan tro en blöt o smutsig häst..
Kram på Er
Ewa

Inga kommentarer: