fredag 13 november 2009

Fredag den 13:e, en härlig dag!



Gokväll,
vilken dag vi haft...
precis när jag kommit in från min morgonprommis ringer vår tös Emma,superlycklig över att bara för några minuter sen ha fixat körkortet(mitt i sitt examensarbete inför lärarexamen!!)Oh det blev glädjetårar hos stolta föräldrar ska ni veta...(lite extra kul blev det när Adam, Emmas kille konstaterade att han tog sitt kort den 13 nov för 8 år sen!!)Grattis tjejen och kör försiktigt!!!
Jobbet flöt extra lätt sen och många härliga kunder kom o käkade.
På em fick vi en överraskande beställning på Månkarbosenap(B har ju gjort "vår" senap i snart 20 år som vi säljer på grillen) till Lycksele, jättekul!! En kvart senare dyker det upp en kund som har öppnat en "gårdsbutik" i Östhammar o hon köper vår senap direkt... oh vad härligt det är med alla nya positiva kontakter!!
Innan vi stängde grillen gled det in en bil med en stolt Emma vid ratten(o Adam bredvid), lite mat o lite prat sen körde hon vidare..skjutade Adam på hockey dagen till ära!!
Ikväll har vi firat med lite ost, kex o ett glas rött till Skavlan på TV.
Lite rosor till Emma blir det och så en bild från vårt kök i ny tappning....(har inte hunnit "pynta" till det än men visar en "just nubild").. nu önskar jag en kurs i fotografering(jag är en usel fotograf) och en lite bättre kamera...men jag är sååå nöjd med fredagen den 13:e...precis nu ringde goa vännerna Angelika o Micke o berättade att deras häst var 2:a i sitt lopp på Romme ikväll, jättebra jobbat Mofaksan o Micke!!
Nu kryper jag till sängs med ett stort leende på mina läppar, oh vilken härlig dag vi haft!
Kram o Gonatt på Er
Ewa

Inga kommentarer: