onsdag 6 januari 2010

Fortfarande såå kallt, brrr





Gokväll i stugorna,
här har vi fortfarande jättekallt men det ska bli lite mildare imorgon och det är jag glad för...tycker ju egentligen att vi bor i ett underbart land med 4 årstider som alla har sin charm men nu har det varit för kallt!!
Idag har jag inte haft nån energi alls, mest bara vilat o vilat, ingenting av det jag tänkte göra har blivit gjort..men det är bara att hoppas på att kropp och själ är piggare imorgon.
Suttit en stund och kollat bilder tagna under helgerna och hittade bl a dessa, våra småmissar älskar "vår julspeldosa", de kan sitta lååånga stunder och titta på snögubbarna som dansar på isen..ibland måste de testa med en tass om man kan leka med dem...
Jag har ju nästan städat ut julen men denna underbara ljuslykta som vi fick på julafton av underbara vänner har jag svårt att städa undan....
Vår fågelstuga är gammal(gjord av en älskad släkting som tyvärr inte finns med oss längre)men mycket uppskattad av alla småfåglar nu i kylan,så mysigt när de kommer till "restaurangen på vår gård" tycker vi.
Nu ska jag krypa till kojs och hoppas att energin återkommer till mej imorgon...
Kram och gonatt
Ewa

Inga kommentarer: