onsdag 27 januari 2010

mera snö och min häst är på G igen...




Hejsan,
idag har det blåst och vräkt ner snö igen..vi har fått mer än 2 dm,
nu tycker jag det räcker....B kör med snöslungan så det "ryker" (jag kan ju tyvärr inte köra den eller skotta för hand med mina värkande händer).
För min del har det blivit lite pyssel inomhus idag, var till Mia o co på Centrumblommor och köpte lite nytt, kände att jag behövde förnya lite...
Plockade fram detta gamla skrin som jag målat och decopagat, blev sittande en lång stund och tittade på gamla kort jag har där, mest bilder från B´s farmor Tekla, en kvinna jag verkligen saknar(hon var pigg o bodde i eget hus i "vår by" till några månader innan hon dog vid 97 års ålder),såå många minnen av henne som "ploppade upp"
när jag bläddrade..är verkligen tacksam att vi fick ha henne omkring oss så länge.

Är i alla fall såå glad att Mjölnirs sår läker fint och att han nu går med alla sina polare i stora hagen igen(och busar gör han me).
Ridit honom 2 gånger nu och han verkar inte känna av såren nåt för han är sååå pigg och full av energi, kändes bara som han tyckte det var hur kul som helst att få jobba igen...vilken underbar häst jag har!!
Så mysigt det är att få rulla sig när man kommer ut i hagen...

Nej nu får det bli sängen och lite "blädder" i JDL magazinet.
Kram o gonatt
Ewa

Inga kommentarer: