måndag 4 oktober 2010

Helgen som varit....





Hej,
då var den första helgen i höstmånaden oktober över, här har vi haft ett härligt väder om än lite kyligt!
I fredags följde jag med vännen Eva på Antik o kuriosamässan, hade såå trevligt o lite roliga inköp blev det...tur att Eva var gullig o bar på fynden!Tack vännen för en härligt trevlig dag!!
I lördags va min B ledig halva dagen så vi tog en loppisrunda(hans förslag...)hittade ett "nytt köksbord" men blev osäker på höjden så vi köpte inte...finns det kvar på lördag blir det vårt! När B jobbade på em kvällen tränade jag händerna o vilade sen. På kvällen blev det lite god mat o mys.
I söndags var jag med på verkstan, roligt o fika o prata med kunderna! Till kvällen va vi ett gäng som planerat en"babyshower" för vår Emma....(jag hade ju koll på att hon jobbade till 15, så 17 skulle vi träffas o överraska henne hemma hos henne...va ju bara så att hon inte ville åka från jobbet för de va sååå mycke o göra så vi fick snällt vänta in henne till efter 18...)Gissa om hon blev "surpriced" när hon klev innanför dörren och möttes av 10 nära o kära tjejer!!!!
Kvällen blev så rolig, vi fikade mackor o Berits goda tårta. Så tjattrades det en massa minnen bl a om Emmas små "upptåg" som liten, mycke skratt blev det:)
Sen fick vi alla rita eller skriva något på några bodies o strumpor till bebis...det blev hjärtan, nallar o små söta "uttryck" i härliga färger!!! Längtar till vi får se bebis i dessa kläder.....
Emma(bebis o Adam med förstås) fick en del presenter,en tavla där de ska göra hand o fotavtryck på bebis, gosedjur, "fina må brakrämer" och presentkort på en ansiktsbehandling bl a.Ja det blev en härlig kväll, Tack alla ni för att Ni kom!
Sent igårkväll när jag kom hem försökte jag(som är totalt oteknisk...)hjälpa min vän Christina göra en blogg...när första inlägget va publicerat hade det gått flera timmar och många muggar the, men kul hade vi o bra blev de...eller hur Christina???
Idag har min varit ledig och vi tog en tur till skogen på fm, hade kanske inte behövt sååå stor korg till svampen, haha...hittade 8 kantareller!!! Men härligt att ha tillgång till skogen är det....
Ikväll har vi varit i stallet ihop, pysslat med Mjölnir o stallmöte, det är ju dags för "vintertid i stallet" , det innebär att vi turas om att ta in de hästar som ska va inne nattetid och ge dem "nattamat" så det är en del att planera men vi brukar lösa allt på ett positivt sätt o så även ikväll så jag tror våra hästar kommer att va nöjda..
Oj oj va mycke det blev skrivet ikväll...några bilder tar vi me, lite höstarrangemang här hos oss och så älskar jag bara vår Humle, såååå vacker nu på hösten!
Kram på Er
Ewa

2 kommentarer:

Christina sa...

Sen kväll innan jag hittade tillbaka till datorn. Jag har mycket att fila på i min blogg, innan den blir så fin som denna. Vad härligt Du skriver och vilka fina bilder.
Kram från Christina

Ett Vitare Hem sa...

Åh vad mysigt med en liten bäbisfest och härliga bilder!
Ha en finfin kväll!
Kramis/LenaS