torsdag 7 april 2011

Blåsigt värre....



kan man "lugnt" säga att det varit idag...hos oss var hela vår by utan ström i drygt 3 timmar(då är man glad över kakelugn och vedspis...).
Då är det "att bara vara" som gäller, det var ju ljust så jag kröp up i fåtöljen och försökte bläddra lite i en inredningstidning...inte så tokigt..många vackra bilder som gör att jag glömmer det onda...
Våra missepojkar har sovit bort hela dagen.....
Känns som det mojnat lite nu sent ikväll, skönt för jag tycker det är otäckt med träd som faller lite hur som helst...
Bästa B och jag hade tur som tog oss en dag i Stockholm igår, bättre väder och så gick tågen hemåt på kvällen...ikväll verkar de va kaos på Stockholms C!!!
Vi hade iallafall en trevlig dag med mycke strosande, lite shopping o så god mat förstås!! I påsarna hem var det mest "sånt att stoppa i munnen", då jag njuter av saluhallarna o så blommor i massor från Hötorget. Det gäller o passa på och handla blommor när bästa B är med...han är en mästare på att pruta...haha!!
Fick sällskap av vännen Karin på tåget hem o så kunde vi åka med henne istället för buss sista biten...då hann vi ju "tjata lite me", härligt!
"Lilla familjen" är hemma igen efter sin fjällsemester och det var såå mysigt att träffa dem en stund ikväll, så enkelt att slinka in o umgås en liten stund när vi ändå tog in alla pållar i stallet o gav dem nattamat.
Nu ska spikmattan få ta hand om mej en stund...till John Blund tar över....
Kram o gonatt
Ewa

1 kommentar:

Ett Vitare Hem sa...

Ha en riktigt härlig helg!
Kram/Lena