söndag 26 juni 2011

Midsommar med Wilma...





Ja så var midsommarhelgen över...fort går det när man har roligt!
Vädrets makter har varit med oss, inte en droppe regn, lite sol, lite moln o en ganska behaglig temperatur...
På dagen på midsommaraftonen var vi på midsommarfirande i Tobo, lilla Wilma fick "dansa runt" midsommarstången med alla andra små o stora barn...
En söt krans hade hon på huvudet, en stund iaf, haha!! Den åkte av i dansens virvlar...
Emma o Adam bjöd på fika hos sig, mysigt dukat och en underbart god (och fin) tårta som Emma bakat, mums!
På kvällen blev det "midsommarmat", sill, nubbesallad, lax, goda pajer mm tillsammans med goa vänner...så lite kubbspel i trädgårn så maten han sjunka lite... Senare tändes grillen och det blev gott grillat kött, många goda såser, vår egen örtpotatis o sallad och mycke prat och skratt förstås!
Jordgubbar och glass fick avsluta denna härliga midsommarafton!!
Känner mej såå rik som får ha mina nära och kära runt mej en sån här dag!
Resten av helgen har bästa B jobbat mycke men på midsommardagskvällen tog vi en mysig runda med bilen och sen myste vi med god lax på balkongen!
Jag har varit i stallet och pysslat med det jag kan...och fått rida 2 dagar tack vare goa stallkompisars hjälp att göra iordning min vite prins!! Såå mysigt med dessa skogsturer i trevligt sällskap!
Nu är det dags att krypa till kojs så jag säger kram o gonatt
Ewa

Inga kommentarer: