onsdag 1 augusti 2012

Smultronsylt o ännu mera smultron......

Hej, dags att summera augustis första dag... Träning av händer och en god frukost inledde dagen, sen tog jag en lång härlig ridtur på min vite prins( Tack gulle Emma för hjälpen med borstning o sadling..o lillWilma "värmde upp" mormors häst....)bara han o jag på mysiga vägar o stigar, det är såå härligt att ladda batterierna så!!! När jag kom hem fick jag en god lunch av bästa B, omelett med kantareller o ost, muuuums!!! På em uppvaktade vi Adams morfar som fyllde 85 år, Grattis bästa farbror Tage! En trevlig stund med många goa glada människor blev det..o massor av "gott" i magen förstås! Efter vila o lite handträning kokade jag sylt av "gårdagens smultron", 2 burkar blev det! På kvällen drog bästa Karin o jag till skogs en stund...plockade mera smultron...längesen de va såååå mycke goda bär i skogen, blir nästan "too much"..går inte att sluta plocka fast händerna gråter.....det lyser ju rött överallt!!! Nu är vetekuddarna heta o jag ska krypa i säng, händerna ropar efter vila o värme!!! Så godnatt mina vänner Ewa

Inga kommentarer: