lördag 27 april 2013

En lugn o mysig lördag

Dags att summera dagen o krypa isäng...
Sovmorgon, mysfrukost och lite träning började dagen med.
Solen kikade fram mellan molnen så det blev en fika på altanen
innan jag åkte till stallet.
En trevlig ridtur tillsammans med Karin o Ariel fick Mölle och jag.
Härligt med pigga glada hästar!!!
Hemma igen blev det mat o så lite småpyssel...tänk, det finns alltid nåt o göra ;)
Min novemberkaktus blommar så härligt igen, den är snart 20 år o har glatt oss med
fina blommor många gånger! Hela sommaren står den ute o "glöms bort", så blir den lika
glad var höst när den kommer in o blommar igen!
Förra veckan tog vi in ett par syrenkvistar o satte i varmt vatten....nu har de "vaknat"
och små söta blad ploppar fram!!!
Efter en skön kvällspromenad blev det soffan och mumsig kladdkaka till Hockeymatchen,
riktigt underhållande :)
Vacker var himlen ikväll med....
Nu har jag kikat runt lite bland bloggarna...tänk va mycke ideer man får!!!
Bäst o sova så jag omsätta några av dem redan imorgon...;) ;)
Kram o gonatt från
Ewa

1 kommentar:

Neta sa...

Du är så välkommen att hoppa av bussen när du vill :)
Ja det är som att kunna cykla igen, underbart!
Grått hus som behöver målas mitt emot restaurangen längst norrut. Står en husvagn nere vid väg 600.
Vi brukar parkera oss nära starten mellan Linneskolan och KFUM där är det sol på näsan och fri sikt. Bra ställe om ni ska dit med brukarna också skulle jag tro. Ser du nån i rullstol kan det vara jag. ;)