fredag 27 december 2013

Vilken julhelg!

Så glad och tacksam över alla våra nära o kära!
En oförglömlig julhelg har vi haft.
Började med "Samling vid krubban" i vår kyrka, fina julpsalmer, barnen "bygger upp krubban" o Jullugnet intar oss!Wilma fick iår placera ur lammen i krubban.
En fin tradition för oss att börja Julen där!
En tur till stallet o fylla hästarnas krubbor med julgodis är ett måste...
Äpplen, morötter, apelsin o hårt bröd ska dom ha när de kommer in på julaftonskväll!
Iår firade vi vi "Jul" hos Emma o Adam tillsammans med Adams familj,
sååå mysigt o trevligt ! Massor av god mat, Tomten kom förstås...massor av fina julklappar, lite lekar och långdans....mycke prat o skratt och kärlek!
Emma hade dukat så Juligt  o fint!
 
En härlig känsla när vår lilla familj och Adams familj tillsammans
är en stor familj som trivs sååå bra ihop!!!
På juldagen blev det långpromenad i solsken, mysbrunch med bästa B o en härlig ridtur.
På kvällen den minst "25 åriga traditionen" med Kalkonmiddag hos bästa vännerna... :)
I år var vi 12 stycken som njöt av den goda maten, umgicks o hade sååå kul!
Lilla Wilma underhöll lite då o då.....
Imorse vaknade vi av att stora snöflingor dansade utanför fönstret!
Mysfaktorn va hög kan jag lova...SNÖ!!!
O om det än inte är så mycke så ligger den kvar än.....
Mitt på dagen blev det stallet o ridning på volten på min vite Prins!
Är så glad för var dag vi får ha kul ihop...han blir ju snart 22 år!
På sen em tog bästa vännen Karin o jag en tur till stan, lite shopping o så en lättare måltid på Cafe Linne Hörnan, sååå mysigt! massa babbel o skratt o några påsar med  roliga kläder blev det!
Ikväll har jag bara haft det gott med mina missar, mycke levande ljus och lite go musik...
ute ösregnar det just nu o blåser som bara den......
undrar om nåt av det vita är kvar imorgonbitti...???
Kram på Er alla o God fortsättning....
Ewa
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer: