lördag 7 december 2013

Vintrigt o lite vackert....

Hej,
ja imorse vaknade vi upp till ett vinterlandskap...vitt, vitt, vitt.....
Bästa B körde snöslunga ute o jag dammsugare inne nästan hela fm  o tänk båda två tyckte det kändes helt okej när vi tog en mysfika när vi var klara!!! Fint ute, fint inne!
På em blev det en sväng till "köpingen" och lite shopping, blommor, glögg o mat....
På hemvägen åkte kameran fram (jag körde inte...)...solen va på väg ner i vårt vintriga landskap...vägen nästan igenblåst...
Väglaget va inte det bästa...men kan inte hjälpa
Jag älskar NUET
 När solen nästan gått ner helt tog jag en lugn tur på min  Mölle,
första turen i vinterskrud runt vårt "nya stall"....
ingen kamera....
Mölle va uppmärksam på allt, öronen klippte, stegen kortades ibland...
alldeles tyst var det på skogsvägen...bara "det magiska knarret" när hans hovar mötte snön...
kan bara säga att det var en magisk känsla!
Ikväll har det varit lördagsmys här hemma med många levande ljus, sprak från kakelugn och lite god mat o lite gott rött....
En härlig dag har jag haft, kram o gonatt
Ewa
 
 

Inga kommentarer: