torsdag 31 juli 2014

Två mysiga dagar i Noratrakten.....

En mysig utflykt har vi haft igen, första stoppet blev förstås Västanfors hembygdsgård... go fika, lite shopping i handelsboden och en promenad i den miljön ... kan inte bli bättre!

Framme i Nora gick vi runt i den lilla gulliga staden, ett besök på Nora Diversehandel,  på Två små gummor och på Rosenträdgården är ju ett måste  ;) ;) och en Noraglass förstås ...
Inte mycke som slår en sån!!!
Målet för vår resa var ju "vår älskade faster", denna otroliga kvinna ...
86 år fyllda och om en vecka kommer hennes andra bok ut!!!

Hon sprudlar av livsglädje, har alltid framtidsprojekt på G och man blir sååå glad av att vara med henne <3
En tur med bilen i mina "sommarlovstrakter som barn" tog vi

Jag älskar dessa trakter med dess berg och dalar och alla vatten!
Så flera dopp blev det i Finnsjön, där har min pappa, jag och vår dotter Emma lärt sig simma
..... Tänk om det blir där Wilma eller Mileon tar sina första simturer med ;) ;)
Massor av god mat och dryck blev det i sällskap av faster och min härliga kusin o hennes man,
läääänge satt vi på fasters veranda och hade det sååå mysigt!
( vid midnatt sa vi att det kanske var dags .... men herregud till 01 ska vi väl ändå orka tyckte faster ...
och det gjorde vi, o en stund till ändå!!! )
Efter en god natts sömn i Gläntan och mysfrukost tog vi en biltur igen och ett dopp i sjön innan vi blev bjudna på godaste lunchen hos kusinen
att sitta på deras altan och njuta av god mat och trevligt sällskap till denna utsikt är livskvalité
Ja dessa två dagar har gett mig så mycke positiv energi,
sååå glad och stolt över "min älskade faster"  <3
Och sååå tacksam för att jag har henne nu .....
när jag saknar mamma finns faster där <3
 
Kram från Ewa
 
 
 

Inga kommentarer: