söndag 11 april 2010

Skoskav är inte så skönt...men då är årets första pelargon en tröst




Hej,
imorse när B och jag skulle ta vår morgonpromenad kom jag precis utanför tomtgränsen
så sa det bara STOPP för mej...jisses vilket skoskav!!! B tittade konstigt på mej när jag sa att jag vänder hem(30 meters promenad...)men så blev det...han fick gå rundan själv!!!
Har ju inte varit helnöjd med mina senaste "gåskor" men idag var droppen...fy vilken stor blåsa på hälen, på med propolissalva o plåster o hoppas det läker fort, sen blir det "gammelskorna" igen!Älskar ju morgonprommisen!!
Så idag blev det mina älsklingsträskor på Kuriosaverkstan...
Hann måla en hel del som väntat på ny färg och så började vi möblera om mellan kunderna, ibland blir vi nöjda ibland inte...blev halvfärdiga så vi får fortsätta i veckan...
På kvällskvisten åkte jag och red min "vite prins", tror han varit på lerinpackning idag, jisses vilket jobb att få honom någorlunda ren...bara huvudet som va vitt!!!
Är sååå glad i årets första pelargon som jag köpte på Centrumblommor i veckan, älskar den "babyrosafärgen".
En av mina betongrosor jag inhandlade hos madame Nyberg fick lite vit färg på sej och sen hamnade den på en grön växt som såg lite "torftig ut", helt plötsligt såg den ut att må bra igen...och jag njuter av det gröna o det rosa...
Nu säger jag kram o gonatt
Ewa

Inga kommentarer: