fredag 9 april 2010

Veckorna springer iväg....



Hej,
nu är det redan sen fredagkväll igen...oj vad veckorna går fort.
Dagarna blandas av jobb,hemfix, hobbys och lite umgänge, en härlig mix!!!
Försöker ju börja mina dagar med en promenad, oftast samma runda varje gång men det gör inget(speciellt inte så här års när det händer sååå mycke i naturen dag till dag).I morse såg jag den första tussilagon för i år på min runda, underbart!!
Efter en god frukost med B åkte jag till stallet och där tog 2 av mina goa ridkompisar och jag en härlig skogstur på våra hästar...vad gör det att det regnar då??? Det är livskvalité att få galoppera på sin egen häst på underbara skogsvägar...
På em hade jag "bakjour" på vår grill, då är det bra o ha nära till jobbet o att Kuriosaverkstan ligger nära ....Ulrika o jag städade o fixade en stund på verkstan och fotade lite nytt(tar med en bild här). Tjejerna som jobbade på grillen fixade allt såå bra så jag hann städa hemma me...underbara tjejer Sanna o Malin!!
Ikväll har B och jag ätit gott(framför TV´n, kunde ju inte missa vår favorit Skavlan....)tagit ett glas rött och myst...
Är bara såå stolt att jag för första gången lyckas få en orkidé att blomma om(jaja, men knopp är det iallafall), denna orkidé fick jag av Karin o Tobbe förra året när jag fyllde o den blommade vackert i flera månader...sen har Karin gett goa råd hur den skulle skötas...o jag tror jag lyckas!!
Nu är det nattidags för mej, imorgon efter promenaden är det jobb hela dagen och på kvällen så ska vi fixa stallet..bäst att vara utvilad.

Kram o gonatt
Ewa

Inga kommentarer: