måndag 28 juni 2010

Härlig helg har det varit


Hej,
oh vilken härlig midommarhelg med vackert väder och trevligt umgänge det blev!
Midsommaraftonskvällen var sååå himla mysig för oss. Tillsammans med Emma och Adam, Emmas farmor och farfar(otroligt pigga för att snart bli 80..)och våra allra bästa vänner K, J och J åt och drack vi gott, spelade spel och njöt av den underbara sommarnatten.
Dagen innan va lite "rörig" för oss, B opererades på Akademiska för sin hudcancer på kinden, allt gick bra och med ett stort "fasthäftat" förband på kinden och en bandagerad arm(där de transplanterat hud ifrån) kom han hem igen...ont hade han säkert men tyckte det var skönt att det blev gjort efter 2 uppskjutna operationer...
Själv åkte jag med en dags varsel till Stockholm(fast jag helst velat va med B på sjukhuset) och fick träffa en smärtläkare.Han va så bra att prata med( och det kändes att han verkligen läst journalen och vad de gjort tidigare för mej).
När jag åkte därifrån var jag sprutad med botox(!!!!) på fem ställen där jag har värst problem, tror det är en ganska ny metod här men den är till för att bryta smärtan(ges i muskelfästena tror jag) och en ny medicin så nu önskar ajg bara att det ska gå åt rätt håll så jag får bli lite bättre....
Nu ska jag inte skriva mer idag...men en bild från trädgården blir det.
Kram och godnatt
Ewa

2 kommentarer:

Ett Vitare Hem sa...

Åh vad skönt att operationen blev av för B och att det gick bra och jag håller tummarna för att du nu får bli bättre i händerna!
Ha en riktigt underbar dag!
Kramis/LenaS

Levindas Värld sa...

Hej Ewa!

Va härligt att midsommar blev lika bra hos dig som hos mig!

Huvudsaken man är med familj och de som står en närmast så är lyckan gjord, inte sant :)

Hoppas du får fortsätta njuta av sommar och härliga dagar med familj och vänner, må så gott!

Kram!!