måndag 21 juni 2010

Planteringsbord


Hej,
är sååå glad i vårt planteringsbord B fixat och målat till oss!
Med hjälp av B är också nästan alla plantor där de ska vara....nu vill vi bara ha sol och värme så de växer och blir stora o fina!!
I fredags tog jag tåget till den stora staden för läkarbesök...det var lite rörigt att ta sig fram men det gick bra ändå.
Efter att två duktiga, noggranna läkare undersökt och "testat" mina händer och armar konstaterade de att operation inte(!!!) var aktuell för problemen...kändes först som ett bakslag men när jag fått "smälta det" insåg jag ju att det är bra att de inte opererar om det inte blir bättre av det.Min styrka(om man kan kalla det styrka..) i armar och händer va väl inget att skryta med, så nu ska smärtläkare kopplas in för att få bukt på den och sen kan man börja "träna upp styrka"...
På väg till tåget hem var jag så sugen på en stund på Hötorget...tji fick jag, avspärrningar inför den kvällens konsert på Konserthuset gjorde att det inte fanns några härliga torgförsäljare där, inga härliga dofter från blommor och frukt!
Så det fick bli en visit nere i Hötorgshallen istället, inte så tokigt heller..lite gott till kvällen köpte jag med mig o flera sorters gott the, mer orkar inte armarna bära men jag va nöjd ändå.
Halva lördagsdygnet tillbringade jag vid TV´n...ett underbart bröllop fick vår Kronprinsessa och hennes Prins. Erkänner gärna att tårar trilla på min kind ibland,
speciellt vid Daniels tal....Så härligt att de äntligen fick varandra!!!
Igårkväll fick jag hjälp med min prins(hihi)och då blev det en lugn,trevlig tur med Karin o Oskar, balsam för mej!!
Idag har det varit bara vila, ändå har dagen gått fort...morgonpromenaden och stunder ute i trädgårn gör mej gott(doftjasminen börjar slå ut och jag kan stå o sniffa läääänge..)
Nu är det dags att sussa för mej
imorgon är en ny dag...
Kram
Ewa

Inga kommentarer: