tisdag 26 oktober 2010

Mindre än två månader till Jul...





Ojoj va tiden går fort nu...ja man märker det när mörkret faller tidigare o tidigare för var dag, butikerna och tidningarna fyller på med JUL!!! Liiite mysigt är det ialla fall...att kura ihop sig i soffan med en kopp gott the, levande ljus och bläddra i Julmagazinen och få inspiration...
Här hemma njuter vi av levande ljus i mängder varje kväll och i "mitt huvud" surrar redan ideer om adventspynt, julklappsideer och "nya traditioner", ja för oss är det ju första gången vi är mormor o morfar en jul....
Idag va min B ledig och då har vi varit tillsammans hela dagen, härligt! En tur till stallet blev det och med B´s hjälp kunde jag rida en tur och han gjorde mej sällskap på cykel....härligt kul med en pigg o glad häst som gillar att tävla mot en "cykel"!!!
Så har "vi" satt ut fågelstugan och fixat lite granar så fåglarna kan känna sig trygga i vår trädgård i vinter.
På kvällen blev det en härlig promenad tillsammans i mörkret och sen en stund med mys vid TV´n.
Försöker träffa lilla Wilma så ofta vi kan, det händer ju sååå mycke från dag till dag....i helgen fick hon testa napp...inte sååå tokigt:) Tycker hon va för söt när hon kom till oss i sin "nalleoverall" .....
Nu blir det sängen så jag fixar morgondagen, träna lite, jobba lite och sen sjukgymnasten...ska bli så skönt o så att bara träffa henne är en energikick!!!!
O än så länge känns det bra efter sprutorna så vi kanske kan "tänja lite" på gränserna...?
Ha det gott o sköt om Er

1 kommentar:

Ett Vitare Hem sa...

Åh jag har sån jullängtan! Och sicken liten goding!
Ha en finfin dag!
Kramis/Lena