söndag 3 april 2011

"Dimman har legat tätt hela dagen"



Gokväll,
nästan midnatt och jag är vaken än...."tjatat i luren" med bästa Jeanette länge ikväll, mysigt!
Det och att tända i kakelugnen är mysigt såna dagar som denna då dimman legat tätt över oss sen imorse..känns som vi inte haft "dagsljus på hela dagen".....ja när jag kikar ut nu, precis före midnatt är det fortfarande så dimmigt så jag inte ser ner till vägen.......men termometern visar +5.9, det är ju otroligt!!!
Helgen har annars gått i det lugna spåret för mej...promenerat, tränat, pysslat med pållen, kikat på en ridkurs(gissa om jag blev ridsugen???) och umgåtts med bästa B.
En stund på verkstan blev det idag med, alltid lika mysigt!!
I tisdags när vi var i Gävle tog jag min runda på torget, älskar att köpa blommor där....hyacinter till kalaspris fann jag då!!!
Undrar bara varför jag "bara köpte 10"...Emma ville ju ha några av dem.....Helt otroligt 1 krona styck om man köpte fler än 3!!!! Men men jag får njuta av de jag har!
Nu måste jag hoppa isäng...imorgon är en ny dag!
Kram o gonatt
Ewa

1 kommentar:

Ett Vitare Hem sa...

Åh vad mysigt att tända en brasa när det är gråruggit ute!
Ha en riktigt fin måndag!
Kram/Lena