söndag 29 april 2012

På auktion i Bergslagen

Hej,den här helgen har vi tillbringat i en liten by i Bergslagen. Där bodde min farmor o farfar när jag växte upp, där har vi haft sommartorp och där bor min underbara faster och kusiner nu....så det är en by med mycke känslor för mig! Och "Sommartorpet med Ernst" gjorde iordning hyttan där för nåt år sen. Vi har ätit och druckit gott, pratat, skrattat och varit på lite utflykt och så va vi på auktion, årets första för oss! Mycke saker va det!!!! Auktionen började 11 o var slut runt 20.30.....tur vi hade nära så vi kunde komma o gå lite som vi ville... Tror de va bl a runt 600 flaskor som såldes o minst 50 fina trälådor...o mycke mycke mer förstås!! Vi ropade in en träspade, en ostkupa med fat och en del fina lakan och linnedukar...ska fota o visa sen. En riktigt härligt rolig helg har det varit, så glad att ha min älskade faster och min kusin där för det gör att vi besöker "mitt smultronställe" lite då o då och det ger mej sån glädje. Visar mer bilder snart Kram o gonatt Ewa

1 kommentar:

Levindas Värld sa...

Åh va roligt med auktion! Jag måste nog också leta mig till nån auktion i år :) Va mysigt att du får komma ut till ditt smultronställe ibland!

Ha det gott!