lördag 15 november 2014

Vackraste, godaste äggen ....

Hej på Er,
efter ett dygnspass på jobbet  behövde jag frisk luft och då styrde jag kosan mot stallet...
där blev stallpyssel, hästmys och ridning på volten
Sååå tacksam för varje dag vår "gamle" Mjölnir är så pigg och glad!

 
På gården där vi har Mjölnir finns ju ett hönshus och i våras när nya kycklingar kläcktes fick vår lilla Wilma en egen kyckling som hon döpte till Embla, jag fick en som fick heta Greta efter "mormor" och nu i höst har de blivit "stora" och helt plötsligt värper de ägg!!! Sååå häftigt!

 
Tyvärr så dog vår tupp för drygt en vecka sen ....
Så förra lördagen åkte G och jag o köpte en ny stilig tupp som Wilma döpt till Milo! Han är omtyckt av hönorna o det är väl inte så konstigt, så stilig som han är!!!

 
Det är så mysigt att plocka ägg i hönshuset ...
O vilka vackra ägg de levererar!!!!
 

Vilka färger .....
O sååååå goda!!!
Det är livskvalitet på hög nivå att gå med korgen
till hönshuset och plocka alla dessa vackra ägg!
Nöjd med min dag kryper jag isäng o säger Gonatt
Ewa


Inga kommentarer: