tisdag 10 augusti 2010

Besök i Bergslagen




Hej,
en underbart härlig helg har vi haft i det fina Bergslagen.
I självaste "Ernstprojektetbyn" Järnboås...extra roligt då jag har anknytning till byn. Min farfar jobbade en gång i hyttan Ernst gör så fin, min pappa är född i den byn, vi har haft ett torp där under många år och min älskade faster bor där och hos henne har vi tillbringat hela helgen. Älskar verkligen den trakten, alla sjöar och den underbara naturen.
Mycke hann vi med fast vi tog det lugnt....lite shopping, besökte de mysiga butikerna Smultrongården och Min Skattkammare, väl värda besök!!! Så gjorde vi Nora förstås och ett lååångt besök på Nora Diversehandel, oj va mycke kul det finns där både i butiken och i bodarna!! Så måste man ju äta Noraglass...jag åt en varje dag,bara sååå smaskig!!
I Järnboås var det Larsmäss(en hantverksmässa som firade 30 år iår), roligt att bara strosa runt och kika på allt fint. Mora Träsk underhöll en dag och då blir man barn på nytt...går ju inte att låta bli att sjunga och klappa med i deras låtar...eller hur kusinen,hihi???
Badade i sjön gjorde vi flera gånger, härligt(kan erkänna att de var första utebadet för mej iår..)
På kvällarna umgicks vi med goa faster och kusin med familj, go mat och mycke prat...sent blev det!!!
Kan bara säga att där laddar jag mina batterier....
Idag ska vi åka och köpa lite växter till trädgårn, en vit syren och syrenhortensia bl a ska få plats hos oss.
Ha det gott
Kram
Ewa

1 kommentar:

Ett Vitare Hem sa...

Åh järnboås och Nora är underbara och härligt att ni fick en så trevlig helg! Du är jättevälkommen förbi nästa gång ni har vägarna häråt!
Ha en riktigt härlig dag!
Kramis/LenaS