onsdag 4 augusti 2010

Glas,glas, glas......






Gokväll,
nyss hemkommen från en härlig 2 dagars tripp med min B är jag.
Hade bokat in oss på Klockargården i Tällberg och på vägen dit gjorde vi små stopp på lite roliga ställen, några loppisar, Gruvgatan 13 i Falun och så den härliga "glasloppisen" några mil söder om Rättvik(tipset om den fick jag på bloggen Nordingården,Tack för tipset Mari!!).
Ojoj där fanns det glas kan jag lova....och en jättetrevlig dam som driver det! Det var sån härlig ordning och såååå mycke vackra glas!Det blir garanterat fler besök dit...
Framme i Tällberg tog vi en mysig runda i byn och kollade in alla duktiga hantverkare och deras alster, såå vacker miljö och så mycke fint!
Så unnade vi oss en liten siesta på vårt mysiga rum innan vi "svirade om" och åt en väldigt god middag på hotellets restaurang(jag åt en underbart god gös, mums). Jag gillar ju efterätter så det blev en härligt syrlig citronsorbet från Rättviksglass, väldigt smarrig den me...
Vi blev sittandes lääänge där B och jag, så skönt lugnt, en underbar utsikt över Siljan och så gott att bara sitta och småprata och njuta...
Efter en god natts sömn och en härlig, lång frukost lämnade vi Tällberg för denna gången. Stannade på Tulavippans loppis i Gagnef(också ett tips från Nordingården..), handlade lite där men tyckte nog att det var ganska dyrt om jag jämför med de loppisar jag åker på här omkring, men kul var det att gå där, ganska stort var det!
Det blev en god lunch i Borlänge, hade tänkt besöka Lavendel o Romantik men det var tyvärr semesterstängt denna veckan..
Resten av hemresan valde vi lite mindre vägar och njöt av det vackra vårt land bjuder på, så fina vyer man får se speciellt om viker av från de stora vägarna(snabbt går det ju på dem men tycker mest de visar upp skog och viltstängsel...).
Ikväll var vi ner till vår Mjölnir och pysslade en stund och sen har vi gosat med våra kattpojkar(som vår goa "kattvakt" skött om i 2 dagar).
Imorgon är det sjukgymnastik för mej och jobb för B, det går nog lätt efter den här korta men härliga turen!
Kram från
Ewa

Inga kommentarer: