lördag 15 september 2012

Sååå glad över att ha mina nära o kära

Hej, vilken härlig lördag det blev....inte bara underbart soligt höstväder utan massor av positiva ingredienser me!!! Började med en riktig sovmorgon och så en härlig frukost med bästa B <3. Härliga vännen Ulrika kom o tog en fika, massa inspirationsprat blev det...:) Vi kikade till våra tomater som så sakteliga börjar mogna nu...o mååååånga blir det!!! Tänk dessa 5 små skivade tomaterna i våras är säkert över 200 nu!!!!!!!! Lite pyssel blev det sen o så blev jag bjuden på smaskig "lasagnemåltid" av Ulrika när B åkt till jobbet :) Mätt i magen for jag till stallet.....Emma, Wilma o Emmelie hade tagit in bästa Mjölnir...i pannluggen( inte sååå ofta de är i stallet så de hittade inte hans grimma...)så snacka om att vi är trygga med vår häst, haha...de är ju en bit från hagen till stallet...o massa gott gräs!!! När Emma rider Mölle blir jag "blöt i ögat"...snacka om att förstå varandra...de är ju ändå 6 år sen han "blev min" o när de kommer tillsammmans DANSAR de <3 "Gammal kärlek rostar aldrig" Wilma fick förstås rida hon med...hon sjunger när hon rider!!! I stallet fick Viggo stora kramen av Wilma...sen hjälpte dom mej med Mölle och alla stallsysslor, härligt med den hjälpen! Efter lite vila hjälptes Ulrika, Emma o jag åt att packa en bil full med loppisprylar....fullt blev det, bästa Emma ska sälja imorgon!!! Ulrika o jag "spånade ideer" och jag fick ännu mer inspiration så ikväll har jag fixat o grejat så gott jag kan med mina händer..... Avslutar dagen med att känna tacksamhet över att ha mina nära o kära, rik är jag! Dags att vila för natten o hoppas morgondagen blir lika rik! Kram o godnatt Ewa

Inga kommentarer: