lördag 21 november 2009

Bråda tider...och förkylt!




Hej,
vilken vecka!! Massor av inspiration, massor att göra o så blir jag halvrisig....men nu känns det bättre.
Måndag massor av jobb, tisdag så kom snälla Micke till Kuriosaverkstan och vi stylade och han fotade...vilket tålamod han har!! Han tog så otroligt fina bilder, så nu ska vi ha vår första!!! annons om Kuriosaverkstan till 1a Advent(spännande o se vad det ger..?..)
I onsdags kom vår hästklippare Ingela och gjorde Mjölnir sååå fin!
Vår häst är bara såå cool, han älskar att bli friserad, står bara o njuter! O han blev såå fin!
På em tog B o jag en tur till Valbo o Gävle, först ett besök hos Madame Nyberg, alltid lika kul...Anna Lena är såå härlig och har såå mycke fint i butiken så det blev en del grejer där... köpte jag Emmas "älsklingljus" till henne, då blev hon jätteglad me..!Till mej(oss) blev det ljuslyktor, ljusstake, julgransljus, fattigmansilverkulor o papper med fin text..
Så tog vi en sväng runt Erikshjälpen o där hittade jag snapsglas och likörglas i samma serie som jag fått "dricksglas" efter min farmor o farfar, gissa om jag är lycklig....tror jag letat i 20 år o nu fann jag det, men jag vill hitta fler likörglas....när jag ser på dessa glas blir jag liksom en "liten flicka" igen, vilka minnen!!
Vi avslutade vår tripp med ett besök hos Artur och Gerda, det är såå mysigt där...Anneli(stavningen inte så bra??)är ju bara såå go!
Där blev det lite vitt pressglas(några fick flytta in i vårt badrum direkt...så fort att jag inte hann byta ut duken,hihi), en härlig låda och lite roligt som ska till Kuriosaverkstan....
Vi var såå nöjda när vi kom hem!!
Torsdagen låg "jag däckad", trots att jag tagit Madame Nybergs "förkylningsdrink" på tisdagkvällen, när jag kände att det va på G...men i fredags va jag pigg igen och då va de jobb hela dagen!
Idag har Eva sålt vår senap på Tobo Julmarknad...hade kunnat sålt mycke mer än hon fick med sej sa hon!!...Massor med folk och hon fick sälja mycke av sina fina alster, jättekul!
Vi har jobbat i vår grill och ikväll packat grejer som ska till Bjurvalla Julmarknad imorgon, spännande och se om det går lika mycke senap iår??
Imorgon har vi öppet på Kuriosaverkstan igen, ska bli såå kul!
Ulrika ska leverera lite "syjobb" hon gjort och så hoppas vi på många härliga besökare...
Ha det gott
Kram
från Ewa

1 kommentar:

hagagården sa...

Oj va du har mycket för dig,ta inte ut dig bara i dessa förkylnings tider,det låter spännande och härligt med allt.
kram o ha en go lördag
ninni