fredag 27 november 2009

Innan Advent har en del mycke o göra o nån tar det lugnt...




Hejsan,
vilken vecka...ibland kör det ihop sig!!
Ibland hinner jag inget o ibland mycke, som den här veckan.
I måndags hovslagaren till vår häst o så jobb, helt ok.
Tisdagen tog jag min gulliga sambo B o jag en tur till stora staden, började med ett besök hos Old Touch(stavas det så???) B fick va kvar i bilen då det inte fanns en mm till parkering på hela gatan(tur att han är van, haha!)Jag hittade förstås en hel del redan där...bara älskar den affären...det blev glas, dukar, spetsar o lite mer....
Sen fick han parkera i Åhlens p-hus o så följde han "snällt" med runt i stan, men jag tror han tycker det är lite kul.....Panduro, Ambiance,Hötorget, Hötorgshallen(dit han levererar sin underbart goa senap,Månkarbosenap!)Ja vi höll oss till centrum, hann inte mer(hade gärna tagit en sväng i Gamla stan me om klockan inte tickat så fort..)Men jag var nöjd när vi var "klara"(eller kl 18 om jag säger såå....)pysselgrejer, vackra julgranskulor, rosor i mängder... och tulpaner,smaksatt kaffe, goda ostar o lite nötter mm. Då blev det lite mat på Lilla London o sen hem igen.. (jag var nöjd med dagen, massor av inspiration o påsar, hihi).
I onsdags flyttade vi vår häst till ett annat stall, kändes bra nu när Emma, vår tjej flyttar ihop med sin kille Adam o får 5 minuters promenad till nya stallet..,(men fy va grejer man samlar på sig till hästen...transporten blev ju full..)Allt gick bra och det verkar som både Mjölnir och vi trivs kanon i det nya stallet!!!
Torsdagen var jobb, jobb och städning och röjning hemma...
Idag har jag försökt "knyta ihop helgen", städat hemma(vår älskade Mascot talade om för mej att det blir 1:a Advent även om man inte stressar runt....(matte, vi har ju en Adventljusstake, räcker inte det....)
Nej nej, matte måste få göra sitt "änglabord" till Advent det vewt Du väl....
Så har Ulrika och jag har fixat det sista inför söndagen på Kuriosaverkstan, Hon är bara GULD säger jag, helt underbar o fixar och donar med allt!! Aldrig omöjlig....O Eva kom med en stor korg spännande saker hon gjort... vilka tjejer!!!
B och jag har fixat och packat inför lördagens Julmarknad I Valbo, ska bli sååå spännande och se hur det går där... vi har senap, hjortronsylt, havtornsmarmelad o havtornsglögg me oss dit... oj vilken spännande dag det blir... snacka om att ha ett "rikt liv", det händer sååååå mycke på en vecka...på måndag eller tisdag ska jag bara vara... det är också kvalité...
Kram o gonatt på er
Ewa

Inga kommentarer: