söndag 22 november 2009

Pepparkaksbak och lite småköp...



Hej, ikväll blir det ett snabbinlägg, är så där härligt trött efter en jättebra söndag!
Imorse åkte vi till Bjurvalla o gjorde iordning vårt bord, mycke senap, glögg och presentförpackningar och lite hantverk från verkstan...tyvärr blev korten jag tog inge bra..De härliga grabbarna Erik o "tomten" tog över och skötte försäljningen(vi åkte hem o tog hand om grillen och kuriosaverkstan).
Grabbarna sålde jättebra och det är såå kul att se tonårsgrabbar(undrar va de säger om de läser detta..?..) va så duktiga på försäljning!!
Innan vi åkte därifrån tog jag en snabbrepa runt i lokalen...det blev hembakat kaffebröd, saffranskorpor och ett litet julpaket till en vän, var jättenöjd med det!
På verkstan hade vi så mysigt som alltid, många härliga kunder och mycke inspirationsprat...nu längtar vi bara till att få "göra Advent" till nästa helg!!
Ulrika fick mer beställningar på hissgardiner, jättekul för de är sååå fina!
När vi stängt verkstan jobbade jag några timmar på grillen och då kom bl a en härlig familj som brukar stanna hos oss och det blev lite prat..slutade med att mamman i familjen och jag tog en snabbis in till verkstan(ja resten av familjen kom efter, haha..), så kul att höra hennes positiva kommentarer och hur inspirerad hon blev!!
Nu ikväll har vi bakat småpepparkakor till 1 adventglöggen på verkstan..(ja mest jobb gjorde gullige sambon då mina händer inte klarar att kavla så bra).
Känner verkligen att det varit en otroligt bra dag och nu ska det bli gott att krypa ner i sängen och ladda för en ny härlig dag!!
Kram o gonatt
Ewa

Inga kommentarer: