tisdag 3 juli 2012

Mysig dag

Gokväll, snart dags o krypa till kojs men några rader blir det... Vilken mysig dag jag haft! Började med träning( låter väldans stort men det är "bara" träning för mina händer o armar så de kommer igång! Mysfrukost med bästa B o strax efter fick jag hjälp med fönsterputs...sååå härligt!!! Kan bara säga att det uppskattas säkert lite extra av mina händer....O vilka fina fönster vi har nu...bara kul o sätta upp gardiner o fixa till nu....men de blir efter min förmåga! Så fick vi låna vår älskade Wilma några timmar, blev en sväng till "farmor o farfar", ja de skiljer ju 79 år på dem o Wilma...men de märks inte, de har sååå kul ihop...idag rensades rabatter o så njöt vi av en god jordgubbspaj som "farmor" gjort, muuums!!! Wilma o vår katt Mascot är "bästisar"...tänk va kul de kan ha, förstår varandra sååå bra! O idag plockade Wilma blommor för första gången till mej...snacka om att "mormorshjärtat" svämmade över....<3 Ikväll blev det en sååå mysig ridtur i sällskap av vännen Anne med sin häst...och bästa B o Adam på cykel med Wilma i barnsadeln...<3 Min värk o mina "dåliga händer" är som det är...men livet kan ha kvalité ändå... det gäller att ta vara på "det goda", ladda batterierna o njuta!!! Kram o gonatt mina vänner Ewa

3 kommentarer:

Ett Vitare Hem sa...

Ha en finfin dag!
Kram/Lena

Sallys hus sa...

Hej Ewa!

Det är så skönt att läsa att du är så possitiv trots värk...
Min fot är lite bättre. det gör ju alltid lite ont men nu kan jag i alla fall gå promenader och läkaren har rekomenderat mig att varva gympaskorna med högklackat...hihi...låter ju heltokigt men det är tydligen bra för just min fot både att tvinga upp fotvalvet och träna ballansen. Kan inte ens föreställa mig hur hemskt det måste vara att inte kunna använda händerna som man vill...lider med dig!
Tur att du har nära o kära runt omkring som ställer upp...
Lilla Wilma är ju så bedårande söt...som en liten karamell.. Bilden du har på henne längre ner framför spegeln...ååååå...säger jag bara...;)
Önskar dig en fortsatt mysig vecka!

Jag jobbar bara i morgon o sedan börjar min semester....;) Nu ska jag snart kompa ut o åka till Nora igen..;)
Järnboås har jag aldrig varit till men Pershyttan står på schemat idag..;)
Bordet från Ikea heter Sunderö.
Mitt stod i fyndhörnan för det hade varit visningsex endast en fläck på som jag fick bort med vanligt vatten....;)
Kram Katarina

Sallys hus sa...

Hej igen!

Jovist finns tågrestaurangen i Pershyttan kvar. Jag har hört att den ska vara bra men aldrig varit där.
Tänkte ta med mig familjen dit nån dag..;)
Larsmäss har jag aldrig heller varit på...låter trevligt så tipsa på du...ler...
Vore ju jätte kul att ses IRL där i så fall.
Kram o ha en mysig helg!
Katarina