söndag 23 september 2012

Höstruskhelg

Hej, dagarna går fort nu o mörkare o mörkare blir det om kvällen... Visst är de mysigt med alla tända ljus på kvällen men jag gillar inte dessa regniga ruskdagarna! Vill så gärna göra klart i rabatter o så men man är inte ute sååå länge åt gången när de regnar o blåser o då tar allt ju sån tid...vill bli klar!!! Tomater skördar vi många nu....plockar in de gröna med eftersom nu o lägger på ett fat i fönstret att mogna...tänk flera hundra tomater blir det.....o sååå goda!!! O hästhagarna ska vi inte prata om, snacka om lervälling, inge kul alls! Vår prins har varit lite ofräsch så jag rider inte utan promenerar en sväng varje dag o så går han ju i lerhagaen hela dagen, hoppas han bara sträckt sig o de snart blir bättre! Igår tog vi en sväng till Artur o Gerda som öppnat igen :) alltid lika mysigt och mycke fina saker...men denna gång handlade jag inget, rensar lite hemma innan det blir nåt nytt! Men en mysig fikastund blev det, tack gulle Anneli <3 Lördagskvällen spenderades hos goa vänner, mycke prat o skratt o god mat o dryck förstås! Jag hade gjort en kladdkaka med lakrits o flingsalt som serverades med limoncelligrädde till efterätt, riktig god blev den! Nu ska jag ut o resa två dagar med jobbet, ska bli kul...borde kanske börja fundera på kläder o packa lite.......Hoppas på finväder efter denna helgen ;) Ha nu en fin vecka o kram från Ewa

Inga kommentarer: