onsdag 15 maj 2013

Boråstripp o härliga dagar

Hej,
under Kristi Himmelfärd kom vi äntligen iväg några dagar till lilla mamma i Borås.
Snart 89 år o egentligen väldigt pigg för sin ålder men lite småskavanker kämpar hon med.
Glad så länge hon kan bo i sin lägenhet, där hon bott i 43 år och trivs såå bra. Där har hon "sitt liv"runt sig.
Vi gjorde några småutflykter, hälsade på min gulliga kusin Ulla och lite shopping orkade mamma med också ;)
Bästa B och jag tog långa härliga morgonpromenader( så kul att gå i nya omgivningar, det blev både vackra villastaden och motionspåren varje gång). magnolian och japanska körsbären( tror de heter så) blommade vackert.
Faith, Hjärterum och Fritsla Tyglager bl a fick besök av mej och lite påsar kom allt med hem!
Några trevliga restaurangbesök blev det me....skönt att bara sätta sig o bli serverad!
men det viktigaste med denna resan va att vara med henne och hjälpa till med lite praktiskt pyssel och det gick som smort allting!!!
Här hemma är jag så nöjd att torkställningen är på plats efter vintervilan....underbart med "solkysst tvätt" som en gullig vän sa!
Första inköpen av sommarblommor har jag gjort och våra egna tomater har fått flytta ut på balkongen.
Igårkväll tog jag en underbar skogstur på Mjölnir, det var nästan magiskt där i solnedgången... så lycklig för att få dessa stunder med vår häst!
Idag har det varit min lediga dag och jag har tränat, njutit av sol och lite värme, träffat lilla familjen en stund och så var jag till stallet o bästa Mjölnir fick träffa massören igen.
Nu blir det o hoppa isäng...en ny härlig dag imorgon.
Kram o gonatt från
Ewa



Inga kommentarer: