måndag 30 juni 2014

Mysig ledig måndag ....

Idag har både bästa B och jag varit lediga efter en helg av jobb.
För mig blev det en ordentlig sovmorgon( välbehövlig ...) efter mysfrukost hjälptes vi åt att städa av huset, tänk så mycke roligare o lättare det fixas när man är två och hjälps åt  :)
Så tog jag mig en härlig ridtur, Mölle va sååå pigg o glad! Försökte kika lite efter svamp, sett många på fb och bloggvänner som redan hittat "skogens gula guld" .... jag fann inget ändå ser man väldans bra från hästryggen ;) ;) Rödklöver som jag gillar att torka finns massor av
så på hemvägen klev jag av pållen och plockade en hel del ... ja det blev en bukett sommarblommor med! De fick ersätta pionerna på köksbordet.
Efter att senare på em blivit ompysslad av min frissa blev det en härlig stund med "lilla familjen",
mysfika förstås när Wilma får bestämma <3
Hon är sååå otroligt "go" med sin lillebror
Mormors två små älsklingar!  <3 <3
Ikväll, mellan allsång på Liseberg och fotboll har vi tappat upp vår saft
så nu är en hylla i frysen full med god saft till vintern...
o det är klart att vi "provsmakade" ..... Sååå god!!!
Känns som denna sista dagen av juni gett mig så mycke ...
så jag somnar säkert gott och hoppas vakna till en ny månad ... Juli, som ger oss lite
"sommar o sol" snart, för visst behöver vi lite av det nu!!!
Kram o gonatt
Ewa
 

Inga kommentarer: