tisdag 1 december 2009

1:a decemberljus i vår by....




Hejsan,
ja,nu är det december och dagarna går fort till jul...
I morse när jag vaknade var det lite, lite snö på backen, så underbart..tänk av detta lilla vita blev allt sååå mycke ljusare!
I lördags var B och jag med på julmarknaden i Nybo i Valbo, vilken härlig liten marknad, massor av julkänslor kom fram...det fanns så mycke roligt att köpa(när man inte själv stod o sålde..) Vi sålde ju förstås B´s goda Månkarbosenap och hjortronsylt, havtornsmarmelad och Havtornsglögg från Syltkrukan. Affärerna gick bra och vi fick den där första härliga känslan av JUL!!!Tyvärr låg kameran kvar i väskan hela dagen, typiskt Ewa!
I söndags var jag förstås i Kuriosaverkstan och det var som alltid lika givande, underbara kunder och härliga människor som gav ännu mer energi...vilken 1: advent!!
I måndags red jag Mjölnir för första gången sen vi bytte stall, var sååå kul! Underbara stallkompisar och vilka ridvägar..WOW sa min lilla häst, han va såå pigg o nyfiken! Oh, vet ni, jag såg både lingon och trattkantareller, fast det va den sista november!!
Idag på fm red vi igen, vi var 6 st som red ut i nästan 2 timmar, en underbar tur i härlig terräng, lite,lite snö på backen och SOL, snacka om livskvalité...
På em röjde jag hemma o städade och fixade, det blev en liten advetsgran hemma med med bara vita rosetter....när jag tittade ut så var himlen sååå vacker så jag fotade genom ett fönster, tyckte inte ens att lyktstolpen stod i vägen.....
Gjorde en liten bricka till köksbänken, ska fyllas på med lite mer men får duga nu..
Imorgon åker jag till Borås för att fira lilla mammas 85 års dag, ska bli såå härligt att få rå om henne ett par dagar, vi ska prata, äta och dricka gott och så ska vi förstås handla, spännande mamma har kollat in några nya butiker i stan o så vill jag förstås till Bettys och till goa Lenas Nedergården i Bollebygd så jag får lite nya kläder och mysiga garner att sticka nåt kul av...
På vägen ner ska jag leverera Månkarbosenap till Hötorgshallen, kanonkul!!OH då kan jag köpa ett fång rosor till Mamma på Hötorget,
älskar ju bara att frossa i blommor där...
Ha det nu mysigt med mycket ljus o lite(!!!) glögg i dessa Adventstider
Kram
från
Ewa
Idag på fm red vi ut 6 st ihop

1 kommentar:

Måddan - Himla lantligt sa...

Tittar in och hälsar på dig här också!

Nu är ditt brev påväg Ewa....

Hör av dig när du fått det!

Kramar
Måd

o kör försiktigt när du åker till din mamma