söndag 20 december 2009

Ett besök hos faster i adventstid





Hejsan,
önskar dygnet hade fler timmar i dessa tider...hinner knappt slå på datorn så det blir inte så mycke inlägg...men ikväll har jag kikat runt lite hos andra bloggare och det är sååå mysigt att se hur de pysslas, pyntas och fixas!Njuter av alla fina bilder!!
Är såå härligt att vi fått snö, tänk vad det gör för julstämningen.
B och jag kom äntligen iväg till min älskade faster utanför Nora..ett kort besök men ack så härligt!! Är såå lycklig att vi har henne, +80 men så ung i sinnet!!
Vi åt gott, drack gott, pratade och skrattade mycke...fick besök av min kusin med man, blev en riktig myskväll som avslutades med "skippbospel" sent, sent(tror vi kröp i säng vid 02!!)
Faster har det såå mysigt i sitt hus mitt ute i skogen...visar några bilder av hennes pynt.
På vägen hem blev det ett besök på Nora Diversehandel i Nora, Ylva hade gjort såå härligt juligt i butiken och på loften...och vi blev 2 fina stolar rikare..för hos henne stog ju precis de stolarna vi letat efter, nu ska de bara kläs om. Roligt med att få deras historia..de var från Arvika o gjorda på tidigt 1800tal.
Ni får se dem så fort de fått ny kostym...hoppas måndag eller tisdag om tiden räcker till..
Annars är det som för alla andra...jobb, julfix mm.
B´s Månkarbosenap går ju som alltid i juletid i massor så jag packar och packar, det är alltid lika kul när vi får nya kunder runtom i landet!
Här hemma stökar vi på när vi hinner, jag prioriterar ju min lilla häst...imorgon fm blir det en ridtur och julstök innan jobbet tar vid...
vår gran är på plats och vi är såå nöjda med den, ska fota imorgon.
Vi har ju alltid lite mer att göra på jobbet när det är "resdagar" så imorgon ska vi göra skinkan och fixa det sista hemma, sen är det våra kunder som får vår tid till Julafton...älskar att jobba när det är full fart och jag får träffa alla "goa stammisar" och jag lovar...Jul blir det hur mycke vi än vill hinna me...så "stanna upp en stund och bara va"(precis som vi gjorde hos faster)
Kram o gonatt på er
Ewa

Inga kommentarer: