lördag 27 februari 2010

Ännu en firardag o tänk vi har plusgrader ute...




Gokväll,
tittade precis ut o dimman hänger tungt här..första dagen iår vi har haft(o har än) plusgrader.
Då får man ta fram bilderna från i onsdags...solnedgången från vårt badrumsfönster!!
Tänk vad "hemmablind" man kan bli...vi är ju rika som får njuta av detta!
Idag har varit ännu en firardag här, "vår farmor" fyller år o så firar jag lite att min hand börjar samarbeta lite med mej igen, underbart!!!
På dagen var jag till stallet,vår Emma var gullig och red Mjölnir(han har mycket spring i benen nu!!). Anne bjöd på mumsiga citronmuffins till kaffet medan vi kollade på Emma, oh så gott det var!!
Känner att jag mår bra av att bara få "snosa lite" på vår underbara häst, men snart hoppas jag få vara i sadeln igen!!
Ikväll var vi till Emma o Adam tillsammans med "farmor och farfar", där fick vi jättegod mat, kyckling i rosépepparsås, pressad potatis och en god sallad, mumsigt!
Till kaffet hade farmor fixat en ljuvlig chokladmoussetårta.... säger bara mmmmm!
Mycke prat och skratt blev det, så härligt att få en sån kväll tillsammans!!
Tyvärr glömde jag kameran hemma men farmor blev såå glad över paketen hon fick.
Nu säger jag Gonatt med ett leende på läpparna...vilken fin dag.
Kram
Ewa

1 kommentar:

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilka vackra bilder och visst är det underbart med plusgrader, äntligen känns det som om att ett steg mot våren är taget. Vad skönt att det börjar släppa i händerna igen!
Ha en riktigt härlig dag!
Kramis/LenaS