måndag 1 februari 2010

Min "nya" smörgömma o lite annat




Hej,
idag har mina händer och jag inte varit överens alls....inget vettigt har blivit gjort, värken och stelheten tog över helt så det har varit mycket vila...
Bläddrade iallafall lite bland gamla bilder och då fann jag bl a denna från 14 oktober i fjol...säsongens första snö och björkens blad fanns kvar. Tog kameran och knäppte hur det ser ut idag på samma plats, säger bara "nu räcker det med snö"!
Visst är det härligt med en "riktig vinter"(flera år har vi klagat på att vi inte haft nån snö!!) och nu har vi februari framför oss...det är ju den månad det brukar va som kallast här och ofta faller snön då...!
Nog om vädret för idag, vi kan ju iallafall inte påverka det...bara acceptera hur det är!!
Vill visa ett av mina "bästaköp" på Antik o kuriosamässan, blev helt kär i denna söta smörgömma och den blev min för en billig penning! Några söta smörknivar som passar till blev det me.
Nu ska jag se på Familjen annorlunda o Spårlöst som jag spelat in för när det gick var B och jag till stallet en sväng, måste få pussa lite på min Mölle!
Sen blir det vetekuddar från armbågarna till fingerspetsarna i sängen, så skönt med värmen på det onda...
Ha det gott
Kram
Ewa

Inga kommentarer: