onsdag 28 juli 2010

Min härliga häst o goa stallkompisar




Hej,
tänk vad ens djur kan göra en lycklig...
Är sååå glad att jag har min häst och underbara stallkompisar.
I vårt stall finns alltid någon go stallkompis som hjälper mej med Mjölnir, de borstar och sadlar o fixar så jag kan rida...att komma upp i sadeln och att rida lugnt går hur bra som helst och får mej att "ladda batterierna"
stunderna på hästryggen får mej att glömma stelhet och svaghet, Mjölnir har anpassat sig såå bra efter hur jag fungerar nu...djur är bra kloka!
Han älskar att bli ompysslad, att bli duschad är en riktig "hit" tycker han...här är det Ämah som blöter ner honom...att leka med vattnet är bara sååå kul!!
Att nytvättad sen gå ut i hagen och käka lite grönt är ju aldrig fel....
Trots den stora magen(!!!) är han alltid glad och pigg och gör sitt bästa min underbara häst!!!
Är sååå tacksam för all hjälp jag får av tjejerna i stallet, vad gjorde jag utan dom????
Igår var jag till min underbara sjukgymnast igen, tränade in lite nya övningar och fick massage, härligt! Höger handen är lite bättre, vänstern vill inte som mej...idag är den jättetrött efter "gummisnoddsövning"!
Ska tillbaka imorgon, hoppas den är "piggare" då...
Nu blir det sängen och John Blund för mej
Kram o Gonatt
Ewa

1 kommentar:

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilka härliga stallkompisar du har!!
Ha en härlig dag!
Kramis/LenaS