fredag 2 december 2011

Min kalender...och hur klumpig får man va????


Hej, ikväll får ni se min adventskalender(ingen bra bild..men en bild iaf)
Jag är 50+ men har alla år haft en kalender och tycker det är lika spännande varje dag att öppna luckan....;)Erkänner att de gärna får va lite glitter på kalendern o så vill jag ha "new look" varje är men gärna lite gammaldags.....detta är årets!
Idag fick jag hjälp i stallet så vännen A o jag tog en mysig lugn tur "ödetorpssvängen" med våra hästar....typiskt att jag glömde kameran i stallet för de va sååå fint i skogen, otroligt att det är den 2 december, vi såg grön ormbunke, många svampar o mycke annat med "liv" i....hästarna va pigga o glada.
När vi släppt ut hästarna i hagen igen skulle jag "bara" säga hejdå till bästa A, som fyllde på vatten till våra vänner ute....Mina händer har ju svårt o öppna grinden så jag skulle bara "krypa genom staketet"....gick bra till jag fastnade med ena foten oooo i slowmotion faller som en fura(tur de bara va hästarna i vindskyddet som såg mej)....hann tänka på att inte ta emot med händerna, sååå sakta gick de, men jisses va jag landade hårt o fel!!!!....Några smått chockade hästar såg en torvig stel Ewa ta sig upp sakta men säkert...Väl inne i stallet igen borstar "RavelliEva" av mej det värsta "skiten" o jag tar mej till bilen o kör hem.
Kan de kallas tur att jag skulle till bästa I o få behandling ikväll??? o att bästisKarin hämtar upp mej så jag slipper köra...
Känner mej lite mör nu men de är säkert bättre imorgon....säger igen "hur klumpig får man va" o Tack för vi har I som fixar våra skavanker...<3
Kram o gonatt
Ewa

Inga kommentarer: