lördag 9 mars 2013

Dagarna går fort....



Gokväll, ja då har vi röstat fram vår representant till Eurovision 2013 och här önskar vi Robin Lycka till!!!
En mysig kväll tillsammans med Ulrika, Emma o Wilma(som somnade precis när Mello började...)har vi haft.
Veckan har sprungit iväg, innehållsrik har den varit på många vis och det gillar jag!
Solen ger mej såå mycke energi...så härligt att det är ljust både när jag åker till stan o kommer hem. Varit kallt på morgonen men ack så vackert..... o blå himmel hela dagarna, underbart!!!
O tänk, de vita vackra rosorna jag fick när jag fyllde är fortfarande fina efter 14 dagar( men med kortare skaft)har aldrig haft rosor som glatt mej sååå länge :)
I onsdags när jag var ledig fick jag hämta Wilma på dagis och vi tog en rolig promenad hem...bäst att passa på o leka i snön så länge den finns!!! Hemma lekte vi med Wilmas nya fina kök o ni ska bara veta hur kul vi hade :) :)Vilken fantasi o glädje det är när en 2 1/2 åring leker, sååå underbart!
igår när jag kom hem överraskade bästa B mej med vackra tulpaner och lite bubbel medan vi lagade middag...säga vad man vill men fredagkväll är veckans bästa kväll!
Efter en härlig sovmorgon idag och mysfrukost blev det en solig promenad med bästa B. På em tog jag en "glad o fartfylld" ridtur med Jenny som sällskap, ett bra sätt att ladda mina batterier!!!
Nu ska jag krypa isäng så jag är piggelin imorgon...
Kram o gonatt från
Ewa

2 kommentarer:

Ett Vitare Hem sa...

Åh visst är det underbart med sol, man riktigt känner hur energin sprudlar inom en ;o)
Tack för de fina orden inne hos mig!
Ha en riktigt härlig söndag!
Kram/Lena

Neta sa...

Ja nu har man fått börja dra ner persiennerna, gör aldrig det på vintern för jag tycker om att ligga och titta på våra snötyngda träd innan jag somnar och vi bor ju en bit upp så ingen ser in.
Ja solen ger verkligen energi, har börjat lite med pelargonerna och planerar min blomstrande altan och trädgård så smått. Var på trädgårdsmässan igår och där skulle man haft stooora plånboken med. :)
Härligt du har med tösabiten, just den åldern har jag jobbat med i 40 år, den är underbar då man börjar kunna kommunicera språkligt med dom och får ta del av deras logiska tänkande som ibland är genialisk.